Favorilere Eklendi
Favorilerime Git19. yüzyıl
19. yüzyıl öncesinde ressamların çok sınırlı pigment seçenekleri vardı, 1800'lere doğru krom keşfedildi ve krom sarısı, krom yeşili, kadmiyum sarısı (limon sarısı), turuncu ve kırmızı ressamların ekonomisinin elvereceği renkler oldu. Napoli sarısı kurşun-kalay sarısının yerini aldı. 19. yüzyılda yapay boyalar mor, kalıcı maviler ve (sonradan zehirli olduğu anlaşılan) zümrüt yeşili gibi yeşiller ve kobalt mavisi üretmeyi sağladı. Bu pigmentlerin renkleri güçlü, ucuz ve sentetikti; üstelik yağlıboyadan suluboyaya kadar her malzemeyle kullanılabiliyorlardı. Artık lacivert bile sentetik olarak üretiliyor ve Fransız ultramarine'i adını taşıyordu.
Taşınabilir malzemeler Manet İzlenimci arkadaşı Monet'nin açıkhavada çalışırken resmini yapmış. Portatif şövaleler, tuvaller ya da hazır satılan boya tüpleri olmasaydı iki ressam da böyle resimler yapamazdı.
Monet Yüzer Atölyesinde, Éduard Manet, 1874
19. yüzyıl
19. yüzyıl öncesinde ressamların çok sınırlı pigment seçenekleri vardı, 1800'lere doğru krom keşfedildi ve krom sarısı, krom yeşili, kadmiyum sarısı (limon sarısı), turuncu ve kırmızı ressamların ekonomisinin elvereceği renkler oldu. Napoli sarısı kurşun-kalay sarısının yerini aldı. 19. yüzyılda yapay boyalar mor, kalıcı maviler ve (sonradan zehirli olduğu anlaşılan) zümrüt yeşili gibi yeşiller ve kobalt mavisi üretmeyi sağladı. Bu pigmentlerin renkleri güçlü, ucuz ve sentetikti; üstelik yağlıboyadan suluboyaya kadar her malzemeyle kullanılabiliyorlardı. Artık lacivert bile sentetik olarak üretiliyor ve Fransız ultramarine'i adını taşıyordu.
Taşınabilir malzemeler Manet İzlenimci arkadaşı Monet'nin açıkhavada çalışırken resmini yapmış. Portatif şövaleler, tuvaller ya da hazır satılan boya tüpleri olmasaydı iki ressam da böyle resimler yapamazdı.
Monet Yüzer Atölyesinde, Éduard Manet, 1874