Art Academy Örnek Fasikül - page 7

TEMEL BİLGİLER: RENKLER
430
Mevsimrenkleri
Doğanın yıllık döngüsü,
sanatçılar için her
zaman esin kaynağı
olmuş, değişen
duygularını yansıtma
yönünde onlara ilham
vermiştir.
1
530’daAlbrechtAltdorfer
adlıbir
Almanressam,konusuçamağaçla-
rıvekayalıkyamaçlarolanbirre-
simyaptı.Resimdehiçbirfigüryoktuve
resimhiçbiröyküanlatmıyordu.Bure-
sim,ressamlarınmanzaravedoğayıres-
metmetutkularınınbaşlangıcı
sayılmaktadır.
ClaudeLorrain(1600-1682)gibiilk
manzararessamlarınınbazıları,romantik
birbakışladoğayıidealizeetmişti.J.M.W.Turner(1775-1851),fırtınalıha-
vakoşullarındandramatiksahneleryara-
tıyordu.Ressamlargiderekgerçekçiliğe
yaklaştıkça,doğrudandoğadansahneler-
leçalışmanınpopülerliğidearttı.John
Constable(1776-1837)vegeçdönem
Empresyonistleri,hemgünboyuncahem
dedeğişenmevsimlerde,ışıktaortayaçı-
kandeğişikliklerin,manzararenklerinde
belirginbiretkisiolduğunufarketti.Değişimleri izlemek
Hermevsimindeğişenrenkvetonlarını
kendibaşınızagözlemlemekvekaydetmek
için,yılboyuncaüçaylıkaralarlaaynısah-
nenindörtfarklıuyarlamasınıresimleyebi-
lirsiniz.Meselabirbahçedeçiçeklerin
açması,meyvelerinolgunlaşmasıveyap-
raklarındökülmesiylerenkdeğişiklikleri
netbirşekildegörülebileceğinden,buça-
lışmaiçinbahçeiyibirseçimolabilir.
Dahakarmaşıkbiryaklaşımla,hermev-
simışığındeğişmesiylerenklerinkendiiç-
lerindedeğişikliğeuğradığıbirgörüntüde
seçilebilir.Örneğindenizkıyısındaveya
ağaçlıbirmanzaradaparlakrenklerebo-
yanmışbinalarıdaizleyebilirsiniz.
Manzaranındörtuyarlamasıarasındaki
güçlükontrastıyakalayabilmekiçin,resim-
leriyaparkeniklimveatmosferinmevsim-
lerintipiközelliklerinieniyiyansıttığıgün-
leriseçmeyeözengösterin.İlkbaharda,
renklerinparlakvekeskinolduğugününilk
saatlerindeveyayazınsıcakvegüneşlibir
gündeçalışın.Sonbaharınkarakteristiğiak-
şamlarındramatikışığıdır,birkışresminde
isedondurucubiratmosfermanzarayata-
mamenetkisialtınaalır.
Samuel Palmer’ın (1805-81)
Shoreham
Bahçesinde
(1829) adlı bu sulu boya
resminde, hafif pembeleriyle bu beyaz
çiçekler tipik bir ilkbahar manzarasını
vurguluyor. Ortadaki ağacı çevreleyen
koyu sarı ve yeşiller, beyazla karşıtlık
yaratıyor ve resimde beyazın öne çıkmasını
sağlıyorlar.
t
1,2,3,4,5,6 8,9,10,11,12,13,14,15,16,17,...28
Powered by FlippingBook