Art Academy Örnek Fasikül - page 20

DIŞ MEKAN
443
Birkaç phthalo mavisi dokunuşu
dışında, şimdiye kadar kullanılan tüm
renkler sıcak turuncular, kahve
tonları, sarılar ve kırmızılardı. Bunlar
konunun asıl renklerini yakalamak
için yeterli de olsa, bu aşamada
uygulanacak birkaç soğuk gölge ve
detay resme derinlik katar ve sıcak
renklerin daha da parlak görünmesini
sağlar.
İLERİ AŞAMALAR
13
Derin, soğuk gölgeleri boyayın
Phthalo mavisine birkaç damla raw
umber ekleyerek koyu mavi elde edin ve
sert ince fırçayı kullanarak buğdayın ve
diğer doğrusal ayrıntıların gölgelerini
boyayın. Koyu mavi, çevresindeki sonbahar
renkleriyle güzel bir kontrast oluşturur ve
karşılaştırma yoluyla turuncu ve kırmızıların
özellikle parlak ve canlı görünmesini sağlar.
11
Beyaz alanlara
boya akıtın
Maskeleme sıvısı
temizlenince, resmin
kalan bölümüne göre
çok fazla beyaz çizgi
ortaya çıkacaktır. Ochre
sarısına biraz phthalo
mavisi dokundurup
sulandırılmış soluk bir
renk elde edip, 10
numara yuvarlak fırçayla
bunu beyaz çizgilerin
üzerine uygulayarak, bu
sorunu çözebilirsiniz.
s
s
12
Geri çekilip bakın
Resim neredeyse tamamlandı. Şimdi biraz zaman
ayırın ve şöyle geri çekilip çalışmanızı değerlendirin. Bu aşamada
görüntünün tek eksiği, meyvenin daha da gerçekçi görünmesini sağlayacak
birkaç ufak detaydır. Devam etmeden önce resmi kurumaya bırakın.
s
ÜnlüRessamların
Fırçalarından
Luis Meléndez (1716-80)
Cevizli ve portakallı natürmort
Detaylı çalışılmış bu natürmort resimde, ana renk
turuncu. Bizim çalışmalarımızda olduğu gibi turuncu
renk bu resimde de sonbaharı çağrıştırıyor.
Kızıl kahve renkli toprak sürahi, resmin genel
tonuyla bütünlük sağlayarak fıçı ve kutularla
uyum bir kompozisyon oluşturuyor.
Portakallar üzerindeki ışık oldukça detaylı
çalışılmış; ışıklı alanlar gölgelerin içinde
eriyerek kayboluyor.
1...,10,11,12,13,14,15,16,17,18,19 21,22,23,24,25,26,27,28
Powered by FlippingBook