Art Academy Örnek Fasikül - page 14

DIŞ MEKAN
437
13
Ön plandaki figürü geliştirin
Açık
Indian kırmızısı ve açık cadmium
turuncu çiçek kutularından başlayarak ön
plana gelin. Pantolonu siyah, şapkayı açık
ochre sarı ve gömleği açık raw umber olmak
üzere giysileri çizin. Adamın gölgesini koyu
Prusya mavisiyle verin. Aydınlık alanları beyaz
bırakırken ten rengi olarak da orta burnt
sienna kullanın.
12
Uzak figürleri yerleştirin
Uzaktaki
figürler basit renk darbeleriyle
yerleştirildi. Kafalar küçük siyah noktalar,
giysiler de orta cadmium kırmızısı, koyu Prusya
mavisi ve beyaz renkte kısa darbelerden
oluşuyor.
Tüm sahneye artık son bir dokunuş
gerekiyor. Ön plandaki figürü
geliştirip ölçeği göstermek ve yolun
perspektifini vurgulamak için uzağa
bir grup insan ekleyeceksiniz.
İLERİ AŞAMALAR
t
t
UZMAN TAVSİYESİ
Ara sabitleme
Katmanlar arasında
uygulanacak hafif bir
sabitleyici sprey, renklerin
yerinde kalmasını
sağlayıp, karışmadan
üzerlerine yeni katmanlar
sürülmesini kolaylaştırır.
Sabitleyiciyi idareli
kullanın; çok fazla
kullanma çalışmayı
parlak ve koyu bir
hale getirir.
Brangwyn’in ön planda koyu renkler
kullanması, binalar arasındaki dar
aralıklarda yer alan uzak ışıkları
güçlendiriyor.
Canlı, hareketli eylem duygusu için,
Venedik’teki bu kanal sahnesi,
zengin ve kontrastlı gölge ve
renklerle resimlenmiş.
ÜnlüRessamlarınFırçalarından
Frank Brangwyn (1867-1956)
Venedik Kanalı
Galli ressam, oymacı ve tasarımcı Brangwyn, Avrupa’da daha çok duvar
resimleriyle tanınır. Tıpkı bizim çalışmamızda olduğu gibi, büyük darbelerle
uygulanan renk bloklarının canlı kontrastını kullanarak, bu alışılmamış kanal
kompozisyonunda güçlü bir derinlik ve perspektif duygusu yaratıyor.
1...,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13 15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,...28
Powered by FlippingBook