Art Academy Örnek Fasikül - page 9

MEVSİM RENKLERİ
432
Peter Paul Rubens’in (1577-1640)
Bir
Sonbahar Manzarası
(1636) adlı
çalışmasında yaz mevsiminin yeşilleri
yerini sonbaharın kahverengi, kızıl kahve
ve toprak tonlarına bırakmaya başlamış.
t
Alfred Sisley’nin
(1839-99)
Louveciennes’de
Sabah Ayazı
(1873)
adlı bu
Empresyonist
çalışmasında,
kurşuni kış
göğünde çelik grisi
ve bulanık mavi,
buzlu zemindeki
gölgelerle
birleşerek sıcak
ochre renkleri
sakinleştiriyor.
t
mavisi,temelpaletekullanışlıolabilir.
İç mekanlarda mevsimler
Yılınfarklızamanlarınaözgüformlarıve
objeleribirarayagetirerek,natürmortçalış-
malarınızdadamevsimrenklerinikullana-
bilirsiniz.Örneğinyazmevsimininkendine
hasmeyvelerini(bkz:İçMekan,sayfa439-
444)yadakışmevsimindeçamkozalakla-
rınıresimleyebilirsiniz.Mevsimtemaları,
bazıçağdaşsanatçılarınduygularını,renk-
lerinyanısıraşekilvestrüktürlerledeyan-
sıtansoyutkompozisyonlaroluşturması
içinesinkaynağıolmuştur.AlanDavie’nin
Güz Manzarasının Müziği
(1948)veIvon
Hitchens’ınGüz Kompozisyonu
(1932)adlı
resimleri,natürmortçalışmalarındasıcak
yeşillerinvekahvetonlarınınkullanıldığı
resimlerdir.
igh
21)
le’s
ay
1,2,3,4,5,6,7,8 10,11,12,13,14,15,16,17,18,19,...28
Powered by FlippingBook